예원예술대학교

통합검색

예원예술대학교

SITEMAP 예원예술대학교 전체메뉴
전체메뉴닫기
닫기
통합검색

커뮤니티

꿈을 현실로 우리는 예원인 예원예술대학교

scroll

공지사항

제목

[학부] 2025학년도 2학기 등록금 분할납부 안내 및 분납신청서 양식 일반공지
  • 2025-08-05 00:00
  • 조회 649

본문 내용

※ 학부(대학교) 분할납부 관련 안내입니다. (대학원생의 경우 "대학원 등록금 분할납부 안내"를 참고바랍니다.)


  가상계좌(전액) 및 신용카드 납부를 원하시는 학생께서는 공지사항의 수납 일정 안내를 참고하여 주시기 바랍니다.


※ 분할납부를 원하시는 분께서는 첨부된 분납 신청서를 작성하시어 팩스(031-859-8114)로 기간 내 제출하여 주시기 바랍니다.


 

 

 

2025학년도 2학기 등록금 분납일정 안내

 

 

 

 

1. 납부대상

대학, 대학원(재학생 및 복학생)

 


2. 등록금 납부기간

20250812() ~ 20251114()

 


3. 인터넷 등록금 고지서 출력기간

20250808() ~

우리대학 홈페이지 (http://www.yewon.ac.kr)를 통해 출력 가능



4. 등록금 분납 일정 안내

회 수

신청기간

납부기

납부금액

비 고

분납 1회차

2025.08.12.

~

2025.08.30.

2025.08.12.~2025.08.18.

회차마다

등록금의 1/4 이상

1차 납부금을 내지 않을 시 분할납부 취소 처리될 수 있음

분납 2회차

2025.09.15.~2025.09.19.

분납 3회차

2025.10.13.~2025.10.17.

분납 4회차

2025.11.10.~2025.11.14.



(예시등록금액 4,000,000원 일 경우 분납 1회차 마다 1,000,000원 이상 금액을 납부하여야 함.)


분할납부 2회차 마감(20250919)까지 등록금액의 최소 50%를 납부하여야 함.


최대 4회 분할납부 가능(최소 2회부터 최대 4회까지 선택하여 분납 신청서 제출)


등록금 납부 기간2025.08.12.()~ 2025.11.14.()이며, 최초 1회분2025.08.18.()까지 납부 하여야 함.

 


5. 등록금 분납 신청절차

 등록금 분납신청서 작성

▶ 작성한 신청서를 각 학과 조교 선생님께 제출 (혹은 팩스 제출 FAX) 031-8598114)

기한에 맞춰 농협은행 계좌로 등록금 분할 납부



분납신청서 본 게시글 하단 첨부파일 다운로드



6. 등록금 분납 유의사항

1차 납입금을 내지 않을 시 분할납부 취소 처리될 수 있음.

 등록금 분납제도는 2025.11.14.()까지 등록금 전액을 납부해야 함.

 



 

 

 

NOTICE OF 2025 SCHOOL YEAR 2ST SEMESTER INSTALLMENT PAYMENT SCHEDULE

 

 

 

 

1. Eligible for payment

Undergraduate, graduate school (current and returning students)

 


2. Tuition payment period

August 12, 2025 ~ November 14, 2025

 


3. Internet tuition bill printing period

From August 08 (Friday), 2025

It can be printed from the university’s website (http://www.yewon.ac.kr).

 


4. Notice of Installment payment schedule of Tuition

Number

Application period

Payment period

Payment amount

Note

1st installment payment

2025.08.12.

~

2025.08.21.

2025.08.12.~2025.08.18.

Over 25% of the tuition fee for each session.

Failure to make the initial payment may result in the cancellation of your installment plan.

2nd installment payment

2025.09.15.~2025.09.19.

3rd installment payment

2025.10.13.~2025.10.17.

4th installment payment

2025.11.10.~2025.11.14.

([Example] If the total tuition fee is 4 million won, you must pay more than 1 million won per session.)

More than 50% of the tuition must be paid by September 19, 2025, the second installment payment deadline.

If you apply for installment payment, you can choose to pay in 2, 3, or 4 installments.

Tuition payment period is from 2025.08.12 (Tue) to 2025.11.14. (Fri). The first installment payment deadline is Monday, August 18, 2025.

 


5. Procedure of Tuition installment payment application

 Fill the tuition installment payment application form

Submit the completed form to the Gyeonggi Dream Campus Administrative Support Team via fax, mail, or in person. The fax number is 081-859-8114.

(Undergraduate / Graduate school installment application form available for download from university website (Community notices, General notices))




6. Precautions for paying tuition in installments

If the initial payment is not made, the installment contract may be cancelled.

 For the installment payment method, the full tuition fee must be paid by Friday, November 14, 2025.

 


트위터 페이스북 구글

전화번호

전화번호

위로
예원예술대학교 전화번호부
닫기